hoe kan je je botten 'steviger' maken ?

want ik zie wel eens op tv van die gasten die slaan met hun armen een berg stenen door midden, maar als een 'doorsnee' persoon dat zou doen, zouden z'n armen breken, dus hoe zorg je dat het niet gebeurt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Het bot structuur is een beetje als gaas, elke keer komt er een scheurtje in het "gaas", het lichaam repareert dit en maakt het "gaas" een beetje dikker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die mensen hebben de juiste techniek geleerd, niet dat ze andere botten hebben ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt omdat een normaal iemand niet weet hóe hij precies moet slaan. deze mensen hebben er ook jaren op getraind om dit te kunnen. je moet voldoende kracht hebben en er recht op slaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je kan je botten wel degelijk sterker maken. Door veel melk te drinken en veel buiten te zijn (door het UV licht van de zon wordt namelijk door je huid vitame D gemaakt). De mensen die jij in je voorbeeld noemt, hebben hier erg veel op getraind. Bovendien slaan ze met een speciale techniek, ook zijn hun spieren in hun arm wat dikker en sterker zodat ze juist niks breken. Het oppervlak van het voorwerp wat ze kapot slaan met de hand of arm is vaak groter dan het oppervlak van de arm of hand. Dit alles zorgt er zo'n beetje voor dat je, je armen niet breekt of ernstige verwonden, kneuzingen of breuken hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel melk drinken is een fabeltje. Als je erg veel melk drinkt, kun je zelfs botontkalking krijgen! Bepaalde eiwitten in melk gaan namelijk calciumopname tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe kom je aan deze informatie, in melk zit toch wel degelijk calcium?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn bron is wetenschappelijk onderzoek dat niet werd gesponsord door de zuivelindustrie. Een link ernaar heb ik zo 1-2-3 niet. Er zit inderdaad calcium in melk. Maar die calcium is bedoeld voor kalfjes, niet voor mensen. Bij ons mensen werkt het dus niet, vanwege de aanwezigheid van die bepaalde eiwitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, oke weer iets geleerd! Altijd zo geleerd namelijk, maar toch bedankt!
wat er bovenstaat is eigenlijk al je antwoord. kalktabletten zijn ook goed voor je botten, maar dit helpt niet bij stenen door midden slaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die gasten hebben een mentale kracht waarmee ze steen doormidden slaan, heeft niets met spieren of botten te maken.
Sterkere botten krijg je niet door melk te drinken. Wel door bijv. iedere dag touwtje springen (ook goed voor de conditie). Veel bladgroenten eten is ook heel goed voor de botten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, iemand die weet dat melk niet helpt :) + alleen al daarvoor, maar de rest is ook goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk heeft dit wel met spieren te maken. Die vangen de klap wel degelijk op. De mensen die dat doen zijn vaak niet de hedendaagse kantoorschriel.
Bewegen, bewegen en beweging en daarbij voldoende kalkrijk voedsel innemen. Dus geen pillen.