stem zingen?

heeft iemand zang tips? en ik wil een beetje een andere stem net als de zangstem van james of kendall van big time rush hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (3)

Je kan geen andere stem krijgen, je kan het wel nadoen maar daar word je stem ook niet beter van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet inderdaad je eigen stem gebruiken, anders ga je jezelf allemaal maniertjes aanleren en dan hoort iedereen dat het van iemand anders is. En je komt eigenlijk niet aan de bak als je serieus verder wil gaan met zingen, omdat het simpelweg te gemaakt is.

Probeer gewoon goed je stem onder controle te houden, kopstem etc., dan kan je tenminste toon houden! Of je dan een mooie stem hebt, moeten anderen beoordelen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je enige stemervaring?
Of heb je nog nooit 'echt' gezongen?

Als je helemaal geen zangervaring hebt, is het lastig om tips te geven: Ik kan je van hieruit niet even uitleggen wat 'vanuit je middenrif' zingen betekent, of 'hou je adem laag', om maar wat te noemen.
Toch zijn dit voorbeelden van basisprincipes om de klanken een beetje behoorlijk je strot uit te krijgen.

Probeer het maar eens te oefenen, misschien merk je dan dat je beter je stem zult kunnen 'beheersen' wanneer je je adem laag houdt, en niet vanuit je keel gaat zingen.
Gek gezegd, maar waar.

Misschien nog een foefje: om stemvast te leren zingen, probeer dan tijdens het zingen je stem te richten op een punt ergens 5 meter schuin boven je, en probeer daar 'naartoe' te zingen, als het ware. Alsof je met je stem dat punt probeert aan te raken zeg maar.

Ten slotte: Je wilt graag 'een andere stem, net als ....'
Ik raad altijd af om een andere stem te imiteren, want het komt altijd onecht over. En dat is het natuurlijk ook.
Je eigen stem is altijd het mooiste wat JIJ kunt zingen.
-Als je tenminste een beetje kunt zingen ;-)